fbpx

MOPS

TÄNK TILL

 

MOPS är en väldigt liten reklambyrå, men som tänker stora tankar.

Att ”tänka stort” innebär inte att tänka på till exempel Gråvalar. Man kan formulera enormt stora tankar som innefattar… till exempel pingisbollar. Och tvärt om så kan även de största utav företag tänka pyttesmå tankar. Stora saker tänker nämligen inte automatiskt stora tankar.
Då kan ett mindre företag med en stark attityd och kraft uppfattas större än sina konkurrenter. Och vinna över dem.

STICK UT HAKAN

Sticka ut hakan. Synas i mängden. Det är själva kärnan inom marknadsföring.
”Positionering” är ett fint ord för det. Det är förhållandet på hur du och konkurrenterna står gentemot varandra. Hur lika eller olika ni är. En ganska vanlig strategi att placera sig på den plats där det branschledande företaget befinner sig. ”Du ser ut som branschen” helt enkelt. Är du nöjd med det upplägget så kan du sluta läsa nu.
M.O.P.S – Marketing Operations Position Strategy.
MOPS vill att du väljer en unik position gentemot dina konkurrenter.
Hur unik och på vilket sätt får vi diskutera oss fram till. Framförallt ska positionen vara medveten, inte av en slump. Det gäller att leva som man lär, så MOPS har själv intagit en unik position. Arbetssättet är genomgående för alla uppdrag som görs.

VAD SÄNDER DITT VARUMÄRKE FÖR SIGNALER?

”Bygga varumärke” är en klyscha, men en sann sådan. Då det är lika bra att göra det rätt från början. Betyder ditt varumärke något? vad för färg använder du? Allt sänder signaler till betraktaren. Dina kunder.

Kort sagt: Vi tar fram något som känns rätt i ditt hjärta. Det ska spegla dig helt enkelt.

EXTERNT OCH INTERNT MATERIAL

Externa säljkampanjer och säljhjälpmedel kanske är det första man tänker på. Vi måste tyvärr meddela att det finns så mycket att man aldrig blir klar i sitt varumärksarbete. Men du gör en sak åt gången, i en ständig förbättringsprocess. Ett uppdrag här på MOPS kan börja från den absoluta början. ”Vad ska företaget heta?” Kanske behöver dina produkter en ny design som gör skillnad på produkterna, som sedan läggs i en förpackningsdesign som passar. Showroom, arbetskläder till anställda, skyltar så lastbilarna inte kör fel. Interna styrdokument för anställda, policy för sociala medier.

Få era anställda att bli ambassadörer. Få era kunder att arbeta med er.